Fırsat Siteleri Yönetimi İçin Önemli İpuçları
Yazar on 11.05.2012 15:46

Kurallar:

1-Bir markanın "Fırsat Markaları" bloğunda çıkması için ilgili marka mutlaka "Fırsat Markası" olarak işaretlenmeli
ve markanın fırsat başlangıç ve bitiş tarihleri doğru belirlenmiş olmalıdır.


2-Eğer bir site TAMEMEN FIRSAT SİTESİ OLARAK KULLANILACAKSA;
Yönetim > Ürünler > Tanımlar > Markalar sayfasından eklenen markalar her zaman "Fırsat Markası" olarak eklenmeli ve fırsat başlangıç -bitiş tarihleri girilmelidir.

Çünkü bu markaya yeni ürün eklerken,bağlı olduğu markanın fırsat durumunu ve tarihlerini dikkate alarak kaydediyoruz.

Yani örneğin; Arçelik markasına yeni bir ürün eklerken,bu markanın fırsat durumunu ve başlangıç ve bitiş tarihlerini yeni eklenen ürüne atıyoruz.
Sebebi: Her ürünü tek tek fırsat ürünü olarak atama ve tarih belirleme yükünden kurtarmış oluyoruz.


3-Eğer eklenen marka gelecek bir tarihte fırsata girecekse "Durumu" pasif olarak eklenmeli.
Başlangıç tarihi geldiğinde otomatik aktif yapıyoruz.
Fırsat bitiş tarihi bittiğinde de otomatik pasif yapıyoruz.
Böylece üst menü ve Kategori Markaları gibi bloklardan otomatik aktifleştirme ve pasifleştirme işlemlerini yapmış oluyoruz.


4-Fırsat sitesinde aktif olan bir markanın içerisinden belirli ürünler pasif hale getirilmek isteniyorsa
(Ürünün kendiliğinden aktif hale gelmesi istenmiyorsa)
Ürünün hem "Fırsat Ürünü" olma durumunu hem de "Aktiflik" özelliği kaldırılmalıdır.
Böylece pasif yapılan ürünleri otomatik aktif yapmıyoruz.



 

5-Pasif olan Fırsat Markasının bağlı olduğu kategoriyi üst sekmeden kaldırmak için şartımız,
Bu kategoriye bağlı tüm ürünler pasif olmalı.


6-Eğer bir ürünün Fırsat Markası ile birlikte aktif ve pasif olması isteniyorsa,
Ürün mutlaka "Fırsat Ürünü" olarak işaretlenmeli.

 

Eklenen yeni ürünlerde "Fırsat Ürünü" özelliğinin ön tanımlı seçili gelmesi için,
Yönetim > Ayarlar > Genel Ayarlar > Ürünler Sayfası > Ön Tanımlı Fırsat Ürünü özelliği ekledik.
Bu ayar aktif edilirse yeni ürün eklemelerinde "Fırsat Ürünü" özelliği seçili gelir.


7-Fırsat Markası eklendiğinde henüz fırsat tarihleri verilmemiş ise ve bu markaya ürünler eklenmişse,
Fırsat markasının tarihi değiştirildiğinde bağlı olduğu ürünlerin de fırsat tarihlerini güncelleyerek tarihlerin aynı olmasını sağlarız.
Bu güncelleme için şartımız ürünler mutlaka Fırsat Ürünü olarak işaretlenmiş olması gerekir.

 

8-Yeni ürün eklemelerinde ürünün bağlı olduğu markayı kontrol ediyoruz.
Eğer ürünün markası "Fırsat Markası" olarak işaretlenmiş ise ürüne fırsat markasının başlangıç ve bitiş tarihlerini atıyoruz.
Marka "Fırsat Markası" olarak işaretlenmemişse bu ürüne eklenecek yeni ürünlerin fırsat tarihlerine karışmıyoruz.

 

9-Marka eklenirken "Durum"u pasif olarak eklenmeli.
Fırsat başlangıç tarihi geldiğinde sistem ilgili markanın durumunu otomatik aktif yapacak,
Bitiş tarihi bittiğinde de pasif yapacaktır.
Eğer gelecek bir fırsat tarihine ait bir markanın durumu aktif olarak işaretlenmişse bu marka "Kategori Markaları Bloğu"nda görüntülenecektir.

 

10-Daha sonradan pasif yapılacak ya da aktif olan ürünlerin pasif yapılması için ürünleri tek tek "Fırsat Ürünü" ve "Aktiflik" özelliğini her ürün için tek tek kaldırmak yerine toplu fırsat ürünü ve aktif olarak belirleme/kaldırma özelliğimiz mevcut.

Toplu Fırsat Ürünü Atayabilme

Yönetim > Ürünler > Ürünler Sayfasının alt kısmındaki bayrakların yanına “Fırsat Atama” butonu ekledik.
Bir veya birden fazla ürünü ürün listesinden seçip “Fırsat Atama” butonuna tıklanır.
Çıkan pencerede isteğe bağlı olarak istenirse sadece “Fırsat Ürünü” özelliği aktifleştirilebilir
Ya da hem fırsat ürünü özelliği hem de tarihi yönetilebilir.
Böylece müşteri şuan aktif olan fırsat ürünlerini ya da geçmişte fırsata sokacağı ürünleri bu şekilde kolayca yönetebilecek.



 

Aynı şekilde "aktiflik" özelliği kaldırılmak istenen ya da pasif ürünlerin aktif olması istenilen ürünler seçilir ve "Aktif" butonuna tıklanır.


11-Fırsat sitelerinde genellikle sitenin üst kısmında markalar(kampanyalar) ve kategoriler yer almaktadır.
Bu sekmelerde marka ve kategoriler manuel sıralanabilir.
Tercihen A- Z ya da Z-A sıralanması isteniyorsa,

Markalar için;
Yönetim > Ürünler > Tanımlar > Markalar sayfasındaki "Ada Göre Sırala" butonu kullanılır.

 




Kategoriler için;
Yönetim > Kategori > Üst Sekme sayfasındaki "Ada Göre Sırala" butonu kullanılır.
Her yeni kategori ve marka eklemelerinde sıralama için butonuna tıklanmalıdır.

 



(8 oy)
Bu makale faydalı oldu
Bu makale faydalı olmadı

Yorumlar (0)
Yorum Yazın 
 
Adınız Soyadınız:
E-Posta:
Yorumlar:
T-Soft e-ticaret sistemleri