Bilgi Bankası: Püf Noktaları
Sitem Açıldığında Yapmam Gerekenler.
Yazar Oğuzhan Deniz on 27.02.2015 23:19

Sitem Açıldığında Yapmam Gerekenler...

 

Tsoft E-Ticaret Paket'im aktif olduğunda öncelikle hangi ayarları gerçekleştirmem gerekiyor?

Siteniz aktif edildiğinde, E-Posta adresine gelen bilgilerle, Tsoft E-Ticaret Sistemlerine,

www.siteadi.com/Y adresine girişi gerçekleştirdikten sonra başlıca izlemeniz gereken adımları

maddeler halinde inceleyebilirsiniz.

 

 

(Bu işlemler içerisinde Seo bilgileri mevcut değildir. Seo ve Google Ayarları için ilgili makaleye

Buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.)

 

1-Güvenlik:

Güvenliğiniz açısından şifrenizi değiştirin.

Yönetim Paneli/Anasayfa/Şifre Değiştir/bölümünden şifrenizi belirleyeceğiniz sayfaya ulaşın.


 

Açılan pencere üzerinden güçlü bir şifre kombinasyonu ile şifrenizi değiştirin.

Örneğin: İyi1ticaret_?-222



 

 

Daha sonra değiştirdiğiniz şifreyi unutmanız halinde, ''www.siteadi.com/Y sayfasından 'Şifremi Unuttum' bölümünden''

Yeni şifre talep edebilirsiniz.

 

2-Site Erişim Adresi:

Sitenizin stabil bir şekilde erişimi mevcutsa, ya da mevcutta bulunan bir domaini, sitenize yönlendirdiyseniz,

Yönetim Paneli/Ayarlar/Genel Ayarlar/Arama Kutucuğuna: Erişim/ yazarak aratın. Karşınıza gelen ''Site Erişim Adresi'' bölümüne,

Sitenizin tam adresini giriniz.


 

 

 

3-Yayınlama Durumu/Hazırlık Aşaması Sayfası:

Sitenizi henüz yayına almak istemiyorsanız, yaptığınız çalışmaların arkaplanda devam etmesini ancak sitenizin kullanıcılara,

Hazırladığınız bir görsel ve ya yazı ile görünmesini istiyorsanız, Hazırlık Aşaması durumunu aktif etmeniz gerekir.

Yönetim Paneli/Ayarlar/Yayınlama Durumu/sayfasında bulunan ilk seçenek olan ''Hazırlık Aşaması Sayfası'' modülünü aktif edin.

 


 

''Pasif'' butonuna tıkladığınızda, aşağıdaki gibi bir uyarı ile karşılaşırsınız.

 


 

Bu uyarının amacı açıklamayı okuyup-okumadığınızı onaylatmak içindir.

 


 

Onay verdikten sonra, E-ticaret Sitemizi sadece biz, ''Yönetim Paneli'ine'' giriş yapmışken görüntüleyebiliriz.

Yönetim Paneli'nde oturum açmayan kişiler sitenize ait herhangi bir veriyi göremezler.

 


 

1-Sitenizi tekrar ziyaretçilere açmak ve yayınlamak için, ''Aktif'' butonuna tıklamamız yeterlidir.

2-Sitenizin, yayında olmadığını belirten kısa bir açıklama ve kontrol bölümü.

3-Sitenizi ziyaret edenlere ''Hazırlık Aşaması'' sayfasını oluşturacağınız Editör bölümü.

 


 

 

Editörü kullanarak görsel ve ya metin girişi yaptıktan sonra kaydetmeniz yeterlidir. Daha sonra ''Yönetim Panelini''

Kapatıp, hazırladığınız içeriği görüntüleyebilirsiniz.

 

(Yeşil 3-HTML Olarak Düzenle: Hazırladığınız HTML kodlarınız ile daha çeşitli ''Hazırlık Aşaması'' sayfaları yayımlayabilirsiniz. )

 



Sitenizi ziyaretçilere kapattıktan sonra çalışmalarınıza arkaplanda devam edebilirsiniz.

 

 

4-E-Posta Hesapları ve Sistem E-Posta Ayarları:

Siteniz açıldığında, içerisinde herhangi bir e-posta kurulu gelmez, e-posta hesaplarını kendiniz oluşturup,

Sisteme kendiniz tanımlamanız gerekir. Bu da birkaç basit adımdan oluşmaktadır.

Yönetim Paneli/Ayarlar/E-Posta Ayarları/sayfası altından, e-posta ekleyebilir ve ''Sitem E-Posta Ayarları''

Bölümünden e-posta tanımlamalarını gerçekleştirebilirsiniz.

 

1-E-Posta Oluşturma:

 


 

Sol ''Hızlı Erişim'' menüsünde bulunan ''Hızlı İşlemler'' bölümünden kolayca e-posta oluşturabilirsiniz.

Oluşturacağınız e-posta bilgisinin @ ifadesinden öncesini yazmanız yeterlidir. Sistem otomatik olarak sitenizin uzantısını ekleyecektir.

Şifre bölümünden güçlü bir şifre kombinasyonu ile şifre oluşturabilirsiniz. Şifre bölümü toplam 6 karakter, yazı ve harf kabul etmektedir.

Parolanın kuvvetli olmaması halinde sadece Rakam ve ya sadece harf girmenize izin vermeyecektir.

Kota bölümünden ise, kullanacağınız e-posta yüküne göre değer girmelisiniz.

Kota aynı zamanda sitenizin kotasını kullanacağından ideal bir değer girilmelidir.

(100 MB girildiğinde, sistem bunu web alanınızdan hemen ayırmaz, kota doldukça web alanınızdan kaynak tüketir.)

 

2-Oluşturulan E-Posta Hesaplarını Sisteme Tanıtma:

Yine aynı sayfada bulunan Sol menüde ki ''Sistem E-Posta Ayarları'' bölümüne tıklatarak, sistem e-posta bölümünü açın.

 


 

 

1-Site E-Posta: Sitenizin genel e-posta hesabıdır. Siteniz ile ilgili genel bildirimleri bu e-posta hesabına iletilir.

2-Sipariş E-Posta: Sitenizde gerçekleştirilen siparişlerle ilgili bildirimler bu e-posta hesabına iletilir.

3-Üyelik E-Posta: Sitenize üye olan kişilerin bildirimleri bu e-posta hesabına iletilir.

4-Müşteri Hizmetleri E-Posta: Müşteri hizmetlerinden gelen iletiler aynı zamanda bu e-posta hesabına iletilir.

(XML Tedarikçi Güncelleme Raporu: XML bağlantılarınızın güncellendiğine dair bildirimler bu e-posta hesabına iletilir.)

 

Belirtilen alanlara e-posta tanımlamak için, ilgili satıra çift tıklamanız ve e-posta hesabınızı seçmeniz yeterlidir.

 


 

Ve bu e-posta hesaplarını Outlook programına kurmanız için aynı sayfada bulunan “Pop3 E-Posta Hesabı Kurulumu” bölümünden işlem gerçekleştirebilirsiniz.

 

5-İçerikler:

Siteniz açıldığında, sistem tarafından tanımlı olarak gelen, ''Hakkımızda, Gizlilik ve Güvenlik,'' gibi bilgiler bulunmaktadır.

Bu bilgileri kendi çalışma koşullarına göre düzenleyebilirsiniz ya da yeni içerikler oluşturabilirsiniz.

Yönetim Paneli/Bölümler/İçerik Yönetimi/İçerik Yönetimi/ sayfasına gelerek, hazırda bulunan içerikleri ''Düzenle'' butonuna

Tıklayarak düzenleyebilirsiniz.

 


 

Bu içerikler, sitenizin önyüzünde ''Footer'' alanında (en altında) görünürler.

 

 

6-Sitenizin Logosunu Belirleyin:

Sitenize ait logoyu, tasarımınıza uygun bir şekilde belirleyin. Bunun için daha önceden hazırlanmış olan bir

Logo gerekmektedir.

Yönetim Paneli/Ayarlar/Genel Ayarlar/Anasayfa ve Tasarımsal Ayarlar/ menüsü altında bulunan ''Logo'' modülüne geliniz.

 


 

Logo bölümünün üzerine gelerek ''Düzenle'' alanına tıklayınız… Karşınıza gelen editör üzerinden düzenleme gerçekleştirebilirsiniz.

Logo alanına görsel logo girmeniz zorunlu değildir, dilerseniz yazı olarakta logo alanını doldurabilirsiniz.

 


 

Eklediğiniz resmi, logoya tıklayarak, sürükle yöntemi ile genişliğini ve yüksekliğini belirleyebilirsiniz.

Ya da ''Editör/Araçlar/Kaynak Kodu/bölümünden HTML olarak müdahale edebilirsiniz.

 

7-Site Favicon:

Birçok internet sitesinde bu özellik bulunmamakla birlikte, aynı ''Logo'' bölümünde bahsettiğimiz adımları uygulayarak

10*10 piksel değerindeki site ikonunuzu kolayca ekleyebilirsiniz.

Yönetim Paneli/Ayarlar/Genel Ayarlar/Anasayfa ve Tasarımsal Ayarlar/Favicon/ bölümüne gelerek,

''Düzenle'' alanına tıklayınız.

 


 

 

Eklediğiniz favicon görseli, aşağıdaki görselde olduğu gibi, tüm tarayıcı sekmelerinde bu şekilde görünecektir.

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin:E- Ticaret Sitesi Yeni Urünler Anasayfa Siparişlerim Kategoriler İndirimli Urünier 9 %100 Güvenli Alışveriş

 

 

8-Site Adınızı Düzenleyin:

Yönetim Paneli/Ayarlar/Genel Ayarlar/Diğer Ayarlar/Site Adı/bölümünden, Şirket Üvanınızı belirtin.

 


 

 

 

9-İletişim ve Ulaşım Haritasını Aktifleştirin:

 

Şirketinize bağlı e-ticaret sitenize ait ulaşım haritası ve Şirket Bilgilerini düzenlemek için;

Yönetim Paneli/Ayarlar/Genel Ayarlar/iletişim Ayarları/ sayfasına gelerek,

 

1-Ulaşım Haritası (Google Maps) özelliğini aktif edin.


 

Hemen ardından, alt bölümde aktifleşen Google Harita bölümünden ''Düzenle'' diyerek, ulaşım adresini işaretleyin.

 


 

 

2-Yönetim Paneli/Ayarlar/Genel Ayarlar/iletişim Ayarları/ sayfasına gelerek,

''İletişim Sayfası Düzenlemesi Manuel Yapılsın'' modülünü ''Pasif'' edin.

 


 

 

Hemen ardından, alt bölümde aktifleşen İletişim Bilgileri kutucuklarına, şirketiniz ile ilgili bilgileri girebilirsiniz.

 


 

 

10-Siparişi Alan Firma Bilgisi ve Satış Sözleşmenizi Düzenleyin:

 

1-Siparişi Alan Firma:

Yönetim Paneli/Ayarlar/Genel Ayarlar/Sepet ve Sipariş Sayfaları/ sayfasından ''Siparişi Alan'' bölümünden,

Firmanızın ünvanını giriniz. Bu alan üyeler alışveriş gerçekleştirirken sipariş verdikleri firma bilgisinde görünecektir.

Dolayısı ile bankaya havale bildirimi yaparlarken firma ismini belirteceklerdir.

 


 

 

2-Satış Sözleşmesi:

Sistemin varsayılan olarak eklemiş olduğu ''Satış Sözleşmesi'' hazırda bulunmaktadır.

Ancak bu sözleşmenin içerisinde doldurmanız gereken ****** yıldızlı alanlar mevcuttur.

Yönetim Paneli/Ayarlar/Genel Ayarlar/Sepet ve Sipariş Sayfaları/ sayfasından ''Sözleşme'' bölümünden

Satış Sözleşmenizi düzenleyebilirsiniz.

 


 

 

 

11-Beni Hatırla:

Üyeleriniz kayıt olduktan sonra, sitenizi tekrar ziyaret ettiklerinde, üye girişi için tekrar bilgi girmek zorunda kalmasınlar.

 

Yönetim Paneli/Ayarlar/Genel Ayarlar/Üyelik Ayarları/Üye Girişte ''Beni Hatırla'' Seçeneği/ müdülünü aktif edin.

 


 

 

 

 

 

12-Faturanızı Düzenleyin:(Ücretli Bir Modüldür Her Pakete Dahil Değildir.)

Yönetim Paneli/Sipariş/ Üst Menü Bar da bulunan ''Fatura'' menüsünü açın. Ardından ''Fatura Ayarları''nı tıklatın.

 


 

 

'' Fatura Ayarları'' butonuna tıkladıktan sonra karşınıza gelen pencereden, ''Sürükle/Bırak''

Yöntemi ile, faturanıza ilişkin alanları yerleştirebilirsiniz.

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin:ADRES Sürükle/ Bırak LCE + DUZENLEMETARIHI SEVKTARIHI VERGIDARESI VERGINO STOKKODU + ACIKLAMA + + BIRIM + KDV + FİYATI TUTARI

 

Fatura ayarlarınızı basitleştirmek için, ''Faturanızın Tarayıcıdan Çıkartılmış Olan'' scan edilmiş halini arkaplana yükleyerek

Kolayca düzenleme yapabilirsiniz.

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin:Dosya Seç fatural .jpg ADRES Fatura Şablonu Yükle 2 + YAZIYLA Varsayılan Şablonu Yükle

 

1-Dosya Seç bölümünden, bilgisayarınızda yüklü olan faturanızın resim halini seçerek,

2-Fatura Şablonu Yükle butonuna tıklayınız. Yükleme tamamlandıktan sonra işaretlemenizi daha kolay yapabilirsiniz.

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin:AKSOY OTO AKSESUAR PAZARLAMA UNVAN FATURA + BIRIM + KDV OV ğ" 330 + DUZENLEMETARIHI SEVKTARIHI TUTARI + STOKKODU + VERGINO VERGIDAIRESI CIKLAMA

 

 

Düzenleme işleminiz tamamlandıktan sonra ''Kaydet'' butonuna tıklayarak yaptığınız çalışmayı kaydedin ve

Faturalarınızı yazdırırken, bilgilerin yerli yerinde görünmesini sağlayın.

 

 

 

13-Linkler:

Tsoft'un gelişmiş Seo Yönetimi sayesinde Seo ayarlarını yapılandırabilirsiniz.

Seo ile ilgili makaleye ulaşmak için tıklayınız.


Ayrıca; daha önceden kullandığınız sistemde Google tarafından indexlenmiş linklerinizi,

Tsoft E-Ticaret Sistem'inizde ''Yönlendirme'' seçeneği ile kullanmaya devam edebilirsiniz.

Mevcut linklerinizin Tsoft Alt Yapısında kullanılması hakkında daha detayı bilgi sahibi olmak için,

Link Yönetimi makalemizi okuyun…

 

 

Ayrıca, Tsoft E-Ticaret yazılımınızla ilgili olarak aklınıza takılan her türlü soruyu. www.destek.tsoft.com.tr TDM Talebi Oluştur bölümünden bize iletebilirsiniz.

 

(6 oy)
Bu makale faydalı oldu
Bu makale faydalı olmadı

Yorumlar (2)
Semih Arkohen
26.06.2015 21:53
Linkler bölümünde gerekli bölümler çalışmıyor. Yardımcı olur musunuz? Makalelere nasıl ulaşabilirim?
T-Soft Destek
23.01.2016 13:31
Merhaba,

Destek merkezimizi arayarak bilgi alabilirsiniz.
Yorum Yazın 
 
Adınız Soyadınız:
E-Posta:
Yorumlar:
T-Soft e-ticaret sistemleri