Bilgi Bankası: Püf Noktaları
Link Yönetimi
Yazar Oğuzhan Deniz on 30.03.2015 23:13

 

Seo, gerçekten zor ve sabır isteyen bir iştir. Özellikle e-ticaret sitelerinde seo diğer tüm sitelere göre daha yüksek önem arz eder. Seo ne kadar iyi ve güçlü olursa, kullanıcılarında siteleri bulması o kadar kolaylaşır. Bu da olumlu siparişlerin zeminini hazırlar.


Bu makalemizde Link Yönetimini inceleyeceğiz. Seo çalışmalarınıza rehber olan diğer makalemizi de inceleyiniz…
http://destek.tsoft.com.tr/Knowledgebase/Article/View/253/56/seo-ve-google-aylar

 

 

İşin Zor Kısmını Tsoft’a Bırakın

 

Link Yönetimi 3 Bölümden oluşmaktadır. Bunlar;

 

·         Link Yönetimi

·         404 Hata Raporları

·         Link Tipi Öntanım Ayarları

 

1.   Link Yönetimi:

Sitenizde bulunan linklerin tümünü bu bölümden görüntüleyebilirsiniz. Bu bölümde gördüğünüz linkler sisteminizde aktif olarak çalışan linklerdir.


 

Şimdi Adımlar halinde link yönetimi inceleyelim.

 

Filtreleme Paneli



 

 


Link bölümünden aramak istediğiniz linki yazarak filtreleyebilirsiniz.

 

 


 


 

 

 

 

 

Tip alanından, aramak istediğiniz linkin seçimini daraltabilirsiniz.

Örneğin, kategori linklerinden birini filtreleyecekseniz, kategori'yi seçip, ardından link (bir önceki madde) alanından arama yapabilirsiniz.

 

 


 


 





Değişim bölümden linklerinizin daha önceden zamanlamasını
belirttiğiniz linklerini filtreleyebilirsiniz.

 

 


Daha önceden linki daha kolay tanımanız için yazdığınız notlar ile
filtreleme yapabilirsiniz.

 

Daha önceden yönlendirdiğiniz bir linki filtreleyebilirsiniz.

 


Filtreleme butonu, yaptığınız seçimin sonucunu getirmek için
kullanılır. Aynı işlemi ''Enter'' tuşu ile de yapabilirsiniz.

 

Oluşturma tarihine göre filtreleme yapabilirsiniz.

 

Yönlendirme tarihine göre filtreleme yapabilirsiniz.

 

 


 











Belirlediğiniz öncelik aralarında filtreleme yapabilirsiniz.
Örneğin;
Önceliği: 0.1 ve 0.7 olanları filtrele.

 


 


 






Pagerank aralıklarına göre filtreleme yapabilirsiniz.

 

Aylık Hit Oranına göre Filtreleme yapabilirsiniz.

 


Seçiminizi daraltabilmek için daha önceden vermiş olduğunuz link numaralarına göre filtreleme yapabilirsiniz.
 

 

İşlem Menüsü



 

 

Düzenleme ve seçim yapabileceğiniz alanlardır.

 

Seçim yaptığınız linkin kaynağına gider. Yani, eğer ürün linkini düzenlemek için tıkladıysanız ''Ürün Ekle - Düzenle'' penceresini açar. ''Kategori'' ise, kategori.

 

Seçim yaptığınız linkin site ön yüzündeki sayfasına gider. Yani, eğer ürün linkini
tıkladıysanız, ürünün ziyaretçi sayfasını gösterir.

 

Filtreleme yapabildiğiniz paneli kapatır ve açar. Böylece küçük ekranlarda yer tasarrufu sağlayabilirsiniz.

 

Seçim yaptığınız link ve ya linkleri siler. (Kullanılan linkler silinemez. Ancak yönlendirme yapılan linkler silinebilir.)

 

Çalışan linkler birbirine yönlendirilemezler. Ancak bu bölümden kısayol olarak link yönlendirme işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

 

Anlık Pagerank değerini günceller. Bu şekilde kesin sonuçlar elde edersiniz.

 

Aylık, linklerinizin Hit'ini güncelleyebileceğiniz alandır. Bu bölümde son bir aylık Hit değerlerini güncelleyebilirsiniz.

 

 

 

Keşfet bölümünden, linklerinizin Google tarafındaki ön izlemelerini ve diğer işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

*Google Önbellek Görüntüsü: belirtilen linkin, daha önceden
google tarafından indexlenmiş son halini gösterir. Google Cache'ide diyebiliriz.

*Google Salt Metin Görüntüsü: belirtilen linkin, daha önceki halinin metin tarzında görüntüleyebileceğiniz halini gösterir.

*Google Geriye Dönük Bağlantılar: belirtilen linkin, daha önceden google tarafından hangi bağlantılarla gidildiğini gösterir.

*Google İlişkili Sayfalar: belirtilen linke benzer, (kategori, ürün gibi) linkleri google da arama yaparak karşınıza listelenmiş halini getirir.

*Google Yapısal Test Aracı: belirtilen linke, rich snippets ayarları uygulayabilir ve gözlemleyebilirsiniz.

*Twitter Sonuçları: belirtilen linki daha önceden twitter üzerinde paylaştıysanız ya da paylaşılmış olan linkler retweet edildiyse, bununla ilgili sonuçları listeler.

*Archive.org Görüntüsü: Arşiv.org dünya genelinde, tüm sitelerin linklerini tarar ve içeriklerini kaydeder. Böylece silinmiş bir sayfa ya da herhangi bir linki araştırabileceğiniz geniş bir havuzdur. Belirtilen linki arşiv.org sitesinde arayarak, karşınıza sonuçları getirir.

 

Eğer herhangi bir filtreleme ve seçim yapılmadıysa, tüm linklerinizi dışarı aktarır.
Yaptığınız seçimin ardından ''Dışa Aktar'' butonuna tıkladığınızda, yaptığınız seçim
doğrultusunda linklerinizi ''Excel'' formatında dışarı aktarır.

 


 



Dışarı aktarıp, gerekli düzenlemeleri gerçekleştirdikten sonra tekrar içeri aktaracağınız dosyanın yolunu çağırmak üzere size küçük bir pencere açar ve düzenlediğiniz excel dosyanızı içeri aktarmanıza olanak sağlar.

 

 


 

Belirtilen linkin;
Seo Açıklama
Seo Arama Kelimeleri
Seo Anahtar Kelimeleri'ni

Listeleyerek, kolayca erişebilirsiniz ve gözlemleyebilirsiniz.
(Sütunlar arasında Seo alanlarını gösterir.)
 

 

Sekmeler

 


Linklerin, seçimini ve sıra numarasını gösterebileceğiniz sekme alanıdır. İlk Radyo butonuna tıkladığınızda sayfada bulunan tüm linkleri seçmiş olursunuz.

 


1-Sırasında bulunduğu linkin, özellikleri sayfasını açar. (Örneğin: Ürün Linki ise, Ürün Düzenleme penceresini açar.)

2-Sırasında bulunduğu linki, site ön yüzünde gösterir.

3-Linki gösterir.

 


Yönleneceği Link: Yönlendirilme yapılmış linkleri gösterir. Eğer bir ürünün linkini önce kaydedip, sonra farklı bir link ile değiştirirseniz, otomatik olarak eski link yeni linke yönlenir, dolayısı ile, ''Yönleneceği Link'' sütununda gösterir. Buna ek olarak kendi eklediğiniz yönlendirmeleri de bu sütun altında görüntüleyebilirsiniz. Yönlendirmesi olmayan linklerin bu sütununda herhangi bir link görünmeyecektir.

 


Tip, linkin hangi bölüme olduğunu gösterir. Örneğin, Ürün Link'i ise, bu sütun altında ''Ürün Linki'' olarak belirtilecektir. İçerik Sayfası ise görselde ki gibi, İçerik Sayfasına ait olduğu belirtilecektir. Aynı zamanda bu bölümde, Linkin yönlendirilmiş bir link olduğunu da görebilirsiniz.

 


Pagerank, belirtilen linkin, Pagerank değerini görüntüleyebileceğiniz sütundur.

 

 

Aylık Hit, belirtilen linkin, Aylık Hit değerini görüntüleyebileceğiniz sütundur.

 

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin: Değişim  I Haftalık

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin: Değişim  *ft211k  Sitemajte  Gösterme  Her zaman  Saatlik  Günlük  Haftalık  Aylık  Yıllık  Hiçbiri

Değişim, belirtilen linkin, değişim değerini belirtir. Bu sütundaki satırlara çift tıklayarak, değişimi satırda bulunan link için seçebilirsiniz.

Değişim; Belirtilen linkin,

Sitemap'te Gösterme; seçimi doğrultusunda, bu linkin
www.siteadi.com/sitemap.xml yani site haritasında görünmesini engeller. Bu şekilde google ve diğer arama motorlarına sunulan haritada bu linki göstermeyerek, arama motorlarının indexlemelerini kontrol edebilir ve linklerinizi (yani, ürün, kategori vb) gizleyebilirsiniz.

Her zaman; Linkinizin sürekli (her saniye) google tarafından taranmasını öngörür. Google site haritanızı indexleyip kontrol ettiğinde ''Sürekli'' ibaresini dikkate alarak linki anlık olarak takip eder. Elbette bu değer sürekli bir değişim olmaması halinde siteye seo açısından zarar verecektir. Bu özellik genellikle ''Haber ve Gazete'' siteleri gibi anlık içerik değiştiren siteler için geçerlidir. Kendi sitenizde ise, sürekli değişen bir sayfa mevcut ise, Anasayfa gibi linkleriniz için seçebilirsiniz. Zaten google sitenizi belirtilen zaman aralığında belirli bir süre takip edip, herhangi bir değişiklik görmediğinde takibi bırakır ve sizi sahtekârlıktan dolayı rant olarak aşağı sıralara
çeker.


Saatlik: Linkinizin, saatlik olarak google tarafından taranmasını öngörür. Google site haritanızı indexleyip kontrol ettiğinde ''Saatlik'' ibaresini dikkate alarak, linki saatlik olarak takip eder. Elbette bu değer saatlik bir değişim olmaması halinde siteye seo açısından zarar verecektir. Ancak Fırsat Sitesi iseniz, Saatlik değerini Fırsat Ürün ve Fırsat Liste sayfalarınıza seçebilirsiniz.

Günlük: Linkinizin, günlük olarak google tarafından taranmasını öngörür.
Yukarıda belirtilen açıklamaları dikkate alarak işlem gerçekleştirmeniz gerekir.

Haftalık: Linkinizin, haftalık olarak google tarafından taranmasını öngörür.

Yukarıda belirtilen açıklamaları dikkate alarak işlem gerçekleştirmeniz gerekir.

Aylık: Linkinizin, aylık olarak google tarafından taranmasını öngörür.

Yukarıda belirtilen açıklamaları dikkate alarak işlem gerçekleştirmeniz gerekir.
 

Yıllık: Linkinizin, yıllık olarak google tarafından taranmasını öngörür.

Yukarıda belirtilen açıklamaları dikkate alarak işlem gerçekleştirmeniz gerekir.

Asla: Linkinizin, bir defaya mahsus indexlenmesinden sonra bir daha asla google gelip bu linkin içeriğini indexlemez. ''İletişim, Hakkımızda'' gibi sayfalar için kullanılır.

Hiçbiri: Linkinizi, google'a emanet edip, temel prensiplerine göre işlem yapmasını sağlarsınız. Bu değer, varsayılan olarak linklerinize atanmış olarak gelir, google'a kendi inisiyatifi doğrultusunda arama sonuçlarına linkinizi çekecektir. (Önerilen)

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin:

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin: On celik

Öncelik;

Öncelik değerleri de ''Değişim'' değerlerinde belirtilen kriterlere sahiptir. Öncelik değeri nin farkı ise, linklerin önem derecesine göre değişir. Örneğin, sitenizin en önemli sayfası olan anasayfa 1.0 olarak öncelik atanmasına müsaittir. Ancak diğer sayfalar bu kadar da önem arz etmeyebilir. Burada belirlenen 0 ile 1.0 değerleri arasında seçim yapabilirsiniz.

Önerilen değer ise 0.5'tir. Bu orta değer demektir. Google gelip, sitenizi indexlediğinde,
www.siteadi.com/sitemap.xml yani site haritanızı gözden geçirirken bu değerlerle karşılaşır ve bu değerlere göre sıralama işlemi gerçekleştirir.

Arama sonuçlarına şu şekilde yansıma gerçekleşir.
Örneğin değeri 1.0 olan link, siteniz ile ilgili bir arama yapıldığında ilk sırada görünecektir. Arama kelimesi olarak e-tesettur yazıldığını farz edelim, e-tesettur'ün link öncelik sırasında ilk sırada ''İletişim'' sayfasına değer verdiğini varsayalım, o halde Google (arama motorları) ''İletişim'' sayfasını işaretlenen değere göre en üst sırada gösterecektir. Diğer ''Öncelik'' değerlerine sahip olan linkler ise, ''İletişim'' sayfasının altında sıralanacaktır.

Elbette ''Öncelik'' değerlerini tüm linkleriniz için 1.0 (Çok Önemli) olarak seçerseniz,
google (yani arama motorları) ''Sitenizde bir çok öncelikli'' link tespit ederek, sahte bir seo çalışması yapılmış olarak işaretleyerek, sitenizin değerini aşağı sıralara ve daha düzgün seo çalışmaları olan rakiplerinizi üst sıralara çıkaracaktır.

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin: Oluşturulm  5 gün  7 gün  7 gün

Linkin oluşturulma tarihini gösterir. Bu değer göz önünde bulundurularak, yukarıdaki işlemler gerçekleştirilebilir ve linkin önemi gözlemlenebilir. Uzun süredir yayında olan bir link google ve diğer arama motorları tarafından stabilize kazandığı için önemlidir. Bu değeri bu alanda belirtmemizin sebebi, linkleriniz de yönlendirme ve silme işlemi yaparken göz önünde bulundurmanız içindir.

 

Linkin yönlendirme tarihini gösterir. Bu değer göz önünde bulundurularak, yukarıdaki işlemler gerçekleştirilebilir.

 

Seo açısından herhangi bir anlam ifade etmese de, az önce belirttiğimiz filtreleme alanındaki not bölümünden bu alana girdiğiniz ve link hakkında tuttuğunuz notların görüntülenmesine yardımcı olur. Bu bölüme, reklam verdiğiniz linklere ''Reklam Verildi'' gibi notlar ekleyebilirsiniz. Daha sonra bu not üzerinden yola çıkarak, diğer değerler olan ''Pagerank - Aylık Hit'' gibi değerlere kısa zamanda, zahmetsize ulaşabilirsiniz.

 

Not bölümü gibi ''Sıra Numaraları'' da seo açısındna herhangi bir anlam ifade etmez bu bölümde de yine kendi belirlediğiniz değerler doğrultusunda filtreleme işlemigerçekleştirebilirsiniz.

 

 

Sil butonu, linklerinizi silmenizi sağlar. Makalemizin başında belirttiğimiz gibi, bu bölümden aktif olarak çalışan linkler silinememektedir. Ancak yönlendirme yapılmış linkler silinebilir. Zaten, silinmeyecek olan linklerin yanında ''X'' işaretini göremezsiniz.

 

Alt Bar

 

Sayfalar arasında hızlı bir şekilde geçiş yapmanızı sağlayan bölüm.

 

Yenileme ve Kayıt Göster bölümü, bir sayfa da kaç adet link görüntüleneceğini ve yaptığınız değişiklikleri ''Yenile'' butonuna tıklayarak hızlı bir şekilde, tarayıcı sayfanızı yenilemeden görüntülemenizi sağlar.
(Yapılan değişiklikler zaten anında yansımaktadır ancak interneti yavaşolan bağlantılarda kullanımına ihtiyaç duyulabilir ''Yenile'' butonunun)

 

Bir sayfada gösterilen toplam link ve toplam link adetini görüntüleyebileceğiniz bölümdür.

 

 

2.   404 Hata Raporları:

 

404 Hata Raporları sayfasında, sistem üzerinde çalışmayan linkleriniz görüntülenir.
Ne kadar hatalı ve hedefine ulaşılmayan link varsa bu sayfa üzerinden takip edilebilir

ve yönlendirilebilir.

 

404 Sayfasında her zaman sisteminize ait linkler olmaz. Örneğin, adres çubuğuna,

sitenizin adını yazdıktan sonra herhangi bir karakter girdiğinizde, herhangi bir hedefe

ulaşmadığından 404 sayfasına gidersiniz ve sistem bu linki de kaydeder.

Örnek olarak;

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin: ouz.eticaretin.com  boyle-bir-link-yok  Aradığınız Sayfayı Bulamadık  Anasayfaya Gitmek İçin Tıklayın

 

yukarıda belirttiğimiz görselde, sistemimizde kayıtlı olmayan bir linki bile 404 sayfasında

yakalayabilir ve link sayacına göre gerekirse yönlendirme yapılabilir.

 

Şimdi 404 Hata Raporları Sayfasını inceleyelim.

 


 

Yine Link Yönetimi sayfasındaki gibi bir görünüm bizi karşılıyor. Burada ki tek fark, ''Filtreleme''

bölümünün otomatik olarak kapalı gelmesi.

 

İşlem Menüsü

 

Link adresine girmek için kullanabileceğiniz butondur. Eğer böyle bir link yoksa
sizi yine 404 sayfasıyla karşılaştıracaktır.

 

Filtreleme menüsünü aktif eder. Link Yönetimi sayfasındaki gibi, filtreleme yapabilirsiniz.
 


 

 

Seçim yaptığınız linkleri silmenize olanak sağlar. Bu bölümde dikkat etmeniz gerekense,
404 sayfasında olan linklerin hepsinin silinebilir olmasıdır.

 

Seçim yaptığınız linki yönlendirebilmeniz için size küçük bir pencere açar ve
yönlendirme yapılacak olan linki girmenizi ister. Bu bölümde dikkat etmeniz
gereken ise, linklerin başında
www.siteadi.com/ olmamasıdır. Bu içerik bilgi
olmadan link girmeniz gerekmektedir
.
  


 

404 sayfalarına düşen linkleri güncellemek için kullanılır. Bu bölüm manuel
tetiklenmektedir. Güncel 404 linklerinizi bu butona tıklayarak çağırabilirsiniz.

 

Diğer 404 Hataları, eğer daha önceden farklı bir alt yapıyı kullanıyorsanız, linkleri
nizin hepsini görüntülemenize olanak sağlar. 404 Hata Raporları sayfasında
25.000'den fazla kayıt listelenmemektedir. Bu bölüm üzerinden google üzerinden
itibar kazanmış linklerinizi filtreleyerek kolayca işlem gerçekleştirebilirsiniz.

 

Filtreleme yaptığınız linklerinizi veya tüm 404 linklerinizi dışarı aktarmak ve yönlendirme
ekleyebilmek için excel dökümünü alacağınız butondur. CVS formatında ki dosyanızı
düzenleyerek ''Link Yönetimi'' bölümünden içe aktarım yapabilirsiniz.

 

Belirlediğiniz tarihler arasında silme işlemi gerçekleştirmenize yarar. Bkz;
 


 

Öntanımlı Yönlendirme, belki de önceki alt yapınızı Tsoft ile değiştirdikten sonra en çok işinize yarayacak olan bölümdür. Toplu halde 404 linklerinizi belirlediğiniz bir sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Butona tıkladığınızda karşınıza küçük bir pencere açar ve yine yönlendirme
yaparken yazdığınız şekilde size yönlendirmenin yapılacağı ekranı açar.

Bu şekilde google'da indexlenmiş olan linkleriniz üzerinden gelindiğinde
ziyaretçilerinizi 404 sayfası yerine anasayfanız ile karşılayabilirsiniz.
 

 

404 Sayfanızın seçim alanı ve linki görüntüleme
sütunudur.

 

Yönlendirme yaptığınız linkler de ''Yönleneceği Link'' sütunu altında yönlendirilmiş
olan linki görüntüleyebilirsiniz.

 

404'e düşen linkinize, kaç kez ziyaret edildiğini görüntülediğiniz alandır. Bu bölümde
linklerin önceliğine göre yönlendirme işlemi yapabilirsiniz.

 

Referans bölümünde ise, 404 sayfasına nereden
gelindiği belirtilir. Örneğin facebook üzerinde bir
ürününüzde reklam verdiniz. Daha sonra ürününüzü
sildiniz, ürün silindiği için linki boşa çıkacak ve gelen
ziyaretler de 404 sayfasına düşecektir.
İşte bu alanda Referans sütunu altında facebook
sitesinden gelindiğini belirten link yer alacaktır.

 

Belirtilen referans üzerinden kaç defa 404 linkine gelindiğini hesaplayan sütundur.

 

404 linkine, ilk ve son olarak gelinen tarihleri
görüntüleyebileceğiniz sütunlardır.

 

3.   Link Tipi Öntanım Ayarları:

 

Link Tipi Öntanım Ayarları sayfasında ise, linklerinizin uzantılarını belirlersiniz.
Örneğin uzantısı .html olan bir sayfanın sonundan .html ibaresini kaldırabilir ve sistemin tanımladığı

uzantıların diğerlerinden kullanabilirsiniz.


.html'i bağlantılar artık arama motorları tarafından pek önemsenmezler. Arama motorları temiz linklere

önem verir ve indexlemekte öncelik tanırlar. Evinize giderken yolların temiz olmasını istersiniz değil mi?

Bu da aynı bu şekilde bir işlemdir.


Örnek olarak bir ürün ya da kategorinin linki şu şekilde olmalıdır.
samsung-s5-16-gb-metalik-gri-cep-telefonu

Bu şekilde oluşturulan linkler, arama motorları tarafından öncelik alırlar.

 

İşlem Menüsü


Link Yönetimi ve 404 Hata Raporları sayfasına nazaran daha küçük ve az komutlar ile yönetilir.

 


 

Sisteminizde bulunan tüm linklerin uzantılarını bu bölümden belirleyebilirsiniz.
Uzantısı bulunan linklerin uzantılarını, uzantısı olmayan linklerin ise uzantılarını yönetebilirsiniz.

 

Öncelikle Linkleri tanıyalım.

 

·         haber: Yönetim Paneli > Bölümler > İçerik Yönetimi > Haberler < sayfasından oluşturduğunuz sayfaların linklerine ait uzantı seçebileceğiniz bölüm.

 

·         içerik: Yönetim Paneli > Bölümler > İçerik Yönetimi > İçerik Yönetimi < sayfasından oluşturduğunuz ''Hakkımızda'' vs sayfaların linklerine ait uzantı seçebileceğini bölüm.

 

·         ürün: Yönetim Paneli > Ürünler > Ürünler < sayfasından eklediğiniz ürün linklerinizin uzantısını seçebileceğiniz bölüm.

 

·         tedarikçi: Yönetim Paneli > Ürünler > Tedarikçi < ve www.siteadi.com/T yönetimini kullanarak mağaza oluşturan kullanıcıların dükkanlarına ait link uzantısını seçebileceğiniz bölüm.

 

·         kategori: Yönetim Paneli > Kategori > Kategori < sayfasından oluşturduğunuz kategorilere ait link uzantısı seçebileceğiniz bölüm.

 

·         marka: Yönetim Paneli > Ürünler > Tanımlar > Markalar < sayfasından oluşturduğunuz markalara ait link uzantısı seçebileceğiniz bölüm.

 

·         etiket: Yönetim Paneli > Ürünler > Ürünler > Ürün Ekle - Düzenle > Etiket < sekmesi üzerinden oluşturduğunuz etiketlere ait link uzantısı belirleyebileceğiniz bölüm.

 

·         sayfa: Yönetim Paneli > Tasarım > Blok Yönetimi < sayfalarına link uzantısı belirleyebileceğiniz bölüm. (Ön tanımlı olarak xhtml gelir.)

 

·         blog kategori: Yönetim Paneli > Bölümler > İçerik Yönetimi > Blog < sayfasından oluşturacağınız ''Blog Kategori'' sayfalarına ait uzantı belirleyebileceğiniz bölüm.

 

·         blog: Yönetim Paneli > Bölümler > İçerik Yönetimi > Blog < sayfasından eklediğiniz Blog Yazılarınıza ait link uzantısını belirleyebileceğiniz bölüm.

 

Uzantısı değiştirilen modüllerin içeriğine eklenen verilerin linkleri otomatik olarak değişmez. Yani kategori linkinizin uzantısı .html ise, bu bölümden kategorinizin uzantısını kaldırdığınızda otomatik olarak kategorilerinizden .html uzantısı kaldırılmaz. Yine, Kategori Düzenleme penceresi üzerinden ''Linki Kontrol Et'' butonuna tıklayarak linkin uzantısının kaldırılmasını tetiklemeniz gerekmektedir.


Bu işlemin manuel olmasının sebebi aynı linki kullanan sayfalar, ürünler, içerik sayfaları ve diğer sayfalarla linklerin çakışmaması içindir. Örnek olarak telefon isminde kategori oluşturdunuz ve uzantısını kaldırdınız, etiket bölümünde de telefon adında bir etiket oluşturdunuz ve uzantısını kaldırdınız, bu halde linkler çakışacağından, linkleri kontrol etmek manuel olarak yapılması gereken bir işlemdir.

 

·         Uzantısı değiştirilen linkler otomatik olarak yenisine yönlenirler. Örneğin; telefon.html diye bir linkiniz vardı, ama siz uzantısını kaldırarak bunu sadece ''telefon'' olarak düzenlediniz. Bu durumda eski linkiniz olan telefon.html otomatik olarak 301 yönlendirmesi ile yeni linkiniz olan ''telefon'' linkine yönlenecektir. telefon.html linkine gidilse bile sistem otomatik olarak telefon linkine gidecektir. Bu yukarıda bahsedilen tüm link bölümleri için aynıdır.

 

 

 

Seçilen Link grubunun uzantısını değiştirir.
Not: Bu bölüm kullanılarak link uzantıları değiştirildiğinde, değiştirdiğiniz grubun
linkleri hemen değişmez, ancak yeni oluşan linkler değiştirdiğiniz uzantıya göre
oluşturulur. Değişimden önceki linkleri ''Kontrol Et-Kaydet'' demeniz gerekir.

 

Seçilen Link grubunun Değişim Sıklığını değiştirir.
Not: Bu bölüm kullanılarak link uzantıları değiştirildiğinde, değiştirdiğiniz grubun
linkleri hemen değişmez, ancak yeni oluşan linkler değiştirdiğiniz uzantıya göre
oluşturulur. Değişimden önceki linkleri ''Kontrol Et-Kaydet'' demeniz gerekir.

 

Seçilen Link grubunun Değişim Önceliğini değiştirir.
Not: Bu bölüm kullanılarak link uzantıları değiştirildiğinde, değiştirdiğiniz grubun
linkleri hemen değişmez, ancak yeni oluşan linkler değiştirdiğiniz uzantıya göre
oluşturulur. Değişimden önceki linkleri ''Kontrol Et-Kaydet'' demeniz gerekir.


Kontrol Et - Kaydet Nedir?


Link Gruplarınızın uzantılarını değiştirdiğinizde, mevcut linklerinizin uzantılarında herhangi bir

değişiklik olmaz. Bunun yerine manuel olarak müdahale etmeniz gerekmektedir. Bu işlemi şu şekilde

gerçekleştirebilirsiniz.


Örneğin, Ürün Linklerinizin Uzantısını değiştirdiniz. Ya da uzantı seçmediniz.

Bu halde;

 

Yönetim Paneli > Ürünler > Ürünler > Ürün Ekle - Düzenle < penceresine gelinerek,

''Seo Ayarları'' bölümünden ''Linki Kontrol Et'' butonuna tıkladığınızda, uzantı seçiminizi sistem

hatırlayacak ve seçimize göre linki yeniden biçimlendirecektir.

 

 


 

Daha sonra kaydet dedikten sonra eski linkiniz olan lens.html linki 404 sayfasına düşmemesi için

lens-urunu linkinize otomatik olarak yönlendirilecektir.

 

Eğer lens.html linkini başka bir alanda kullanmak istiyorsanız ''Link Yönetimi'' sayfasından, bu linki

aratarak yönlendirmesini silebilir ve tekrar kullanabilirsiniz.

 

İyi Ticaretler. 

 

(2 oy)
Bu makale faydalı oldu
Bu makale faydalı olmadı

Yorumlar (0)
Yorum Yazın 
 
Adınız Soyadınız:
E-Posta:
Yorumlar:
T-Soft e-ticaret sistemleri