Bilgi Bankası: Püf Noktaları
Etiket
Yazar Oğuzhan Deniz on 24.08.2015 21:40

Etiket Yönetimi Tsoft'un Seo açısından geliştirdiği benzersiz modüllerden biridir. Bu modül ile ürünlerinize 12+1 Seo uygulayabilirsiniz. Yani, ürünün kendi seosu yanında ayrıca 12 tane daha seo girebilirsiniz. Elbette Seo çalışmalarının çok hassas ve önemli olmasından ötürü hataya da çok az tahammülleri vardır. Özellikle arama motorları hantal, kopya içerik sayfalarını asla sevmezler. Etiket yönetimi de bir nevi seo kopyalama yöntemidir ancak Canonical Link özelliği sayesinde etiket arama motorları tarafından kötü şekilde algılanmaz. Ancak bu yine de Etiket Yönetimini doğru bir şekilde kullanmamız gerçeğini de ortadan kaldırmaz.

 

Birbirine benzer linkler ve bu linklerin aynı olan içerikleri Seo'yu olumsuz yönde etkiler. Etiket Yönetiminin de tam olarak yapacağı işlem aslında budur. Bunun dışında ürünlerinizi kategorize edilmiş linklere bölmekte diyebiliriz. Aslında Seo çalışması da tam olarak burada devreye girmekte.

 

Etiket ile Seo yöntemi, kategorilerin aksine ürünlerinizin tümünü kapsar. Ve ürünlerinizin özelliklerine bölünmüş halidir. Örnek vermek gerekirse;


Sitenizde sadece Ferace satılıyorsa, tüm ürünlerinize tek bir link altından ulaşmak üzere ferace etiketini oluşturup, linkini de o şekilde verebilirsiniz.

 

Ve diyelim ki 1000 tane ürününüz var ve hepsine uyguladınız. Geriye kalan 11 adet Etiketi de kullanmak için birbirinden bağımsız etiketler üretmelisiniz. Buna da örnek olarak

 

Sitenizde Ferace ürünlerinin içinde Füme olanları 100 adet… Ve özelliği Füme Ferace olduğu için bunlara  Füme Ferace etiketini oluşturabiliriz. Ve bu 100 ürünü bu etiketin içerisine ekleyebiliriz. Böylece Google gibi arama motorları sitenizi indexlediğinde Ferace etiketini indexler ve içerisinde 1000 tane ürün bulur ama füme ferace etiketinin içerisinde sadece 100 ürün olur. Böylece iki tane etiket oluşturmuş olur ve genelde 1000 ürüne ve bu 1000 ürünün içerisinden 100 tanesini linke gruplayarak Seo Çalışması yapmış olursunuz.

 

Bu işlemin zararlı olan kısmı ise benzer içeriklerdir. Örneğin ürünlere ekleyeceğimiz etiketler aşağıdaki gibi olursa bizim için zararlı olacaktır.

 

-Füme Ferace

-Füme Feraceler

-Füme Renk Ferace

-Fümeli Ferace

-Füme Kemerli Ferace

 

İşte bu şekilde oluşturulan etiketlerin her birisinde 100 tane ürün olacağından ve içerisinde de aynı ürünler olacağından, arama motorları yukarıda bahsedilen etiketlerin sayfalarını indexlediğinde içeriklerinin aynı olduğunu görecek ve kopya sayfa, kopya içerik şeklinde sınıflandırarak bir süre sonra bu linkleri takip etmeyi bırakacak, hatta bir süre sonra indexten bile çıkaracaktır. Bu da sitenizde ki linklerin değer kaybetmesi ve bir virüs gibi diğer linklerinizin de aşağı değere çekilmesini tetikleyecektir.

 

Dolayısı ile etiketleme işlemini mutlaka kategorize etmemiz gerekmektedir. Örnek olarak aşağıda ki gibi etiketleme yapılabilir.

 

Toplam 1000 tane ferace ürünü var. O halde bütün ürünlere Ferace etiketi oluşturulabilir.

1000 Tane ürünün içerisinde 100 tane füme ferace varsa, Füme Ferace etiketi oluşturulabilir.

Ve bu 100 tane füme feracenin 50 tanesi fermuarlı ferace ise Fermuarlı Füme Ferace etiketi oluşturulabilir.

Diğer 50 tanesi düz ferace ise Düz Ferace etiketi oluşturulabilir.

Ve bu 50 tane Düz Ferace ürünleri de kendi arasında sınıflandırılabiliyorsa, onlara da ayrıca etiketler oluşturulabilir. İşte bu şekilde bir ürününüzün 12 farklı özelliğine bir link oluşturabilir ve aynı özelliği taşıyan ürünler tek bir link altında toplanabilir.

 

Yani kısacası kategorize etmiş olduk, arama motorlarına, insanların arama kelimeleri doğrultusunda en kısa ve öz çözümü sunduk, 1000 tane ferace ürününüz içerisinde ürüne özel seoları girmiştiniz, etiketler halinde onları ayrıca bir grup olarak bir arada da sunduk, geriye kalan işlem ise arama motorunun index alması ve sitede kalınma süresini baz alarak linklerinizi yukarıya çekmesi.

 

Genellikle yapılan hata, 12 tane etiket girme hakkınız var diye hepsinin kullanılması doğrultusundadır. ''Daha 7 tane etiket girme hakkım var, o halde 7 tane daha etiket girmeliyim…'' şeklinde kendinizi ve seoyu zorlamayın. Çünkü Seo işlemi zor olmasına rağmen zorlanmayı sevmez, sabır isteyen bir iştir. Kullanmadığınız 7 etiket hakkınız hakkında ziyan oluyor gibi bir düşünceye kapılabilirsiniz ancak yanlış etiketleme sonrasında siteniz zarara uğrayabilir ve rant olarak aşağı sıralara düşebilir.


Aslında Seo işlemini kısaca özetlemek gerekirse Zaman+Zaman'dır.

Arama kelimeleri ve linklerle kişileri sitenize çekersiniz ve daha sonra bu kişilerin sitede kalma süreleri baz alınarak arama motorları tarafından sitenize rant biçilir. Hangi sitede daha çok zaman geçiriliyorsa o site yukarıya çıkar. Günlük hayatımızda da böyledir, günümüzde ki meşhur kafeler ve restoranlar, lokal olarak güzel bir yer seçmişlerdir, dekor olarak güzel bir çalışma yapmışlardır, insanlar diğer izbe yerlere nazaran her zaman daha iyi ve daha hoş vakit geçirdikleri yeri tercih ederler. İşte sizin sitenizde bu şekilde internet dünyasında ki lokal dükkanınızdır. İnsanların ne kadar kalmasını sağlarsanız o kadar sipariş elde eder ve seo açısından yükselirsiniz.

 

Çünkü öyle büyük markalar var ki, hiç seo çalışması yapmasa da arama motorlarının indexlemesi doğrultusunda aranan kelimelere verilen sonuçlara en iyi karşılığı getirdiğinden ve site üzerinde fazla vakit geçirildiğinden ilk sırada çıkarlar. Eğer Google Arama Motoru'na ''Fa'' yazıp aratırsanız karşınıza www.facebook.com sitenin çıktığını görebilirsiniz. Artık facebook'un seo açısından herhangi bir çalışmaya ihtiyacı yoktur, ancak sizin siteniz henüz bir facebook rantında olmadığından seo çalışması yapmanız gerekir. Aradaki rant açığı sadece bir şekilde kapanır, o da seo çalışmasıdır.

 

Şimdi ise ürünlere etiket nasıl eklenir onu inceleyelim. Ama öncesinde belirtilmesi gereken durum, bu modülün lisansıdır. Bu lisans sadece Live Paket içeriğinde mevcuttur. Eğer Live Paket kullanıyor ve bu özelliğinizin pasif olduğunu görüyorsanız www.destek.tsoft.com.tr adresinden ''Etiket Modülünün Aktifleştirilmesi'' başlığında bir TDM Talebi oluşturunuz. Kısa bir süre sonra lisansınız aktif edilecektir. Eğer Live Paketin altında bir paket kullanıyorsanız bu lisansı temin etmek için 0212 48 000 48 telefondan satış temsilcinize ulaşmanız gerekmektedir.

 

Etiketlere de arama kelimeleri, açıklama ve başlık girmeniz gerekir. Aynı kategoriler gibidir. Etiketler kendine ait birer sayfa oluşturduğu için aynı ürün sayfası şeklinde önem arz eder. Internet kullanıcılarına en kısa yoldan istediğini vermektir. Bu nedenle etiket sayfaları Internet kullanıcılarının istediği gibi olmalıdır.

 

Öncelikle,

Yönetim Paneli > Ürünler > Ürünler > Ürün Ekle - Düzenle < sayfasından ''Etiket'' sayfasına ulaşınız.

Sayfanın görünümü aşağıdaki gibidir.

 

Etiket Modülünü 3 ana başlık altında inceleyebiliriz.

 

1-Etiketler

2-Etiket Arama

3-Etiket Yönetimi

 

Ayrıca kısa bir açıklama bölümü yer almaktadır.

 

Eklediğiniz etiketler ''Etiketler'' bölümünde görünecektir. Bu bölümden etiketleri sadece silebilir ve ya seçebilirsiniz.

 

1-Seçili Etiketi Sil

2-Tüm Etiketleri Sil

 

Dikkat!

Eklenen etiketler silinirse, oluşan etiketler sistemde .dhtm uzantılı linkler oluşturur. (Bu uzantıyı ''Link Yönetimi'' bölümünden değiştirebilirsiniz.) Oluşturulan linkler, etiketleri sildiğinizde silinmez. Bunun yerine, ancak yeni eklediğiniz etiket linklerini eskisine ve ya anasayfaya yönlendirebilirsiniz. (Yine Link Yönetimi bölümünden yönlendirme işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Link Yönetimi Makalesi için tıklayınız…)

 

Etiketler, ''Etiket Ara'' bölümünden yazılarak aranırlar.

 

Bu bölüm ''Google'' ile eş zamanlı çalışmaktadır.

 

Öncelikle, google üzerinde nasıl arama yapıyorsak, bu bölümde de o şekilde arama gerçekleştirelim.

Örneğin google ''Deneme'' kelimesi yazıldığında, anında arama sonuçlarını görelim.

 

Makine tarafından oluşturulan diğer metin: Google  Kaldır  denem  deneme  deneme nedir  deneme yazıları  deneme örnekleri  deneme sınavı  deneme özellikleri  deneme yazısı nedir  denemeler  deneme türü nedir  deneme süresi  Google'da A ra  Kendimi Şanslı Hissediyorum

 

''Deneme'' araması yapıldığında, google tarafından arama önerileri,

''deneme''

''deneme nedir''

Şeklinde devam etmektedir.

 

''Etiket Arama'' bölümünde de aynı durum mevcuttur. Google'dan, deneme kelimesi ile ilgili en çok rantı olan ilk 5 linke bağlantı oluşturarak, ek bir seo yolu belirler.

 

Etiketleri eklemek için arama sonuçlarının sağında bulunan + butonlarına tıklamanız yeterlidir.

 

Eklenen etiketlere aynı zamanda destek olarak arama kelimeleri ekleyebiliriz.

 

 

1-Etiket Seçiniz: ''Etiket Ara'' bölümünden eklediğiniz etiketleri bu alandan seçmenizi sağlar.

Makine tarafından oluşturulan diğer metin: Etiket:  Seçiniz  örnek ürünler

 

 

2-Etiket Seçiniz: bölümüne eklediğiniz resimlere, sistem otomatik olarak uygun olan linki belirler.

 

Eğer eklediğiniz linkleri değiştirmek istiyorsanız, ''Seo Link & Kontrol'' bölümünden değişiklik yapabilirsiniz.

''Kontrol Et'' butonuna tıkladığınızda, eğer linki değiştirmişseniz, size kullanılabilirliğini gösterir.

Eğer link kullanıyorsa, farklı bir link yazmanız için uyarı verir.

 

3-Seo Başlık: Bu bölümde, eklenen ''Etiket''in oluşturulan sayfasının, ''Google'' da gösterilecek olan başlığı ve

Tarayıcı sekmesinin başlığında görünecek olan başlığı düzenleyebileceğiniz alan.

 

4-Seo Anahtar Kelime: Seo arama kelimeleri bölümüdür. Bu alana girdiğiniz kelimeler doğrultusunda etiketin arama motorları üzerinde bulunabilirliğini arttırabilirsiniz.

 

5-Seo Açıklama: Oluşturmuş olduğunuz etiketler birden fazla ürüne eklenebildiği için bu etiket ile ilgili arama motorları üzerinden arama gerçekleştirdiğinizde, görünecek olan kısa açıklama ve bilgi verme alanı.

 

Etiketler ürünlere özel girilirler ancak eklediğiniz ve düzenlediğiniz etiketleri diğer ürünlere de ekleyebilirsiniz.

 

Örneğin; Beyaz Kazak adında bir etiketiniz var diyelim. Bunu, tüm beyaz kazaklara atayabilirsiniz, dolayısı ile marka ve model ayırt etmeksizin beyaz kazaklar google da bu link tarafından görülecek ve tıkladığınızda etiketi eklemiş olduğunuz ürünler karşınızda sergilenecektir. Ayrıca bu sayfalara üst ve alt vitrin ekleyerek sayfaları görsellik ve içerik açısından daha da güçlendirebiliriz.

 

Kısacası, oluşturmuş olduğunuz etiketlerin, makalemizin üst bölümlerinde bahsettiğimiz düzenlemeleri uygulamanız halinde, aynı etiketi diğer ürünlere de uygularsanız, içeriklerini düzeltmeniz gerekmeyecektir.

 

Şimdi, herhangi bir ürüne eklediğimiz etiketi, başka bir ürüne daha ekleyelim ve site üzerinden izleyerek gidelim.

 

Öncelikle, ''Örnek Ürün Linki'' isimli ürüne ''Örnek Ürün Ağacı'' isimli bir etiket ekledik ve düzenlemesini gerçekleştirdik.

 

 

 

 

Daha sonra eklediğimiz etiket, ürün detayında örnekteki gibi görünür hale gelecektir. Ürüne etiket ekleme sınırımız 12 adet olduğundan, bu bölümde en fazla 12 tane daha ürün etiketi görünebilir.

 

 

 

Ürün Etiketi linkine tıkladığımızda ise bizi yönlendirdiği sayfada başka hiçbir ürün olmadığından sadece bir ürün görünmekte.

 

 

 

 

Etiket Sayfasını düzenlemek için ise, her sayfayı düzenleyebildiğiniz gibi, Tasarım/Blok Yönetimi/Bulunduğunuz Sayfa: Ürün Etiket Sayfası/ sayfasına gitmeniz yeterlidir. Tasarım/Blok Yönetimi sayfasından sağ ve sol taraftaki blokları değiştirebilir, kaldırabilir, yenilerini ekleyebilirsiniz. Eğer ''Tasarım Blok Yönetimi'' ile ilgili bilginiz bulunmuyorsa makalesini incelemek için tıklayınız…

 

 

Şimdi, aynı etiketi, aynı yöntemler ile başka bir ürüne daha ekleyelim ve site üzerinde aynı linki yine kontrol edelim.

 

 

 

Ve ardından vitrin oluşturmak istiyorsak, ilgili etiketin ''ETİKET ÜRÜN LİSTESİ ÜST/ALT VİTRİNİNİ YÖNET'' butonuna tıklayarak işlemlerimize devam edelim.

 

 

Karşımıza gelen editörde iki bölüm bulunmaktadır. Bu bölümlerden ilki, yani üstteki, girdiğiniz içeriği, ürünlerin üst bölümünde gösterecektir. Aynı şekilde alt editöre girilen içerikte, ürünlerin alt bölümünde gösterilecektir. İki editöre de aynı anda içerik girebilirsiniz. Tsoft E-Ticaret yazılımındaki tüm editörler HTML kod desteklediğinden, istediğiniz kodlarla da bu alana müdahale edebilirsiniz.

 

 

 

Etiketlerinizi bu şekilde oluşturduktan sonra tek yapmanız gereken, arama motorlarının bu sayfaları indexlemelerini beklemek.

 

 

(4 oy)
Bu makale faydalı oldu
Bu makale faydalı olmadı

Yorumlar (0)
Yorum Yazın 
 
Adınız Soyadınız:
E-Posta:
Yorumlar:
T-Soft e-ticaret sistemleri